Advertisements
 
 

Ελληνικά κρασιά: Πώς μπορεί να πουληθεί ένα κρασί που λέγεται «Αγιωργίτικο»

Από την , δημοσιεύθηκε στις 06/03/2012

Οι λέξεις “Ξινόμαυρο” και “Αγιωργίτικο” είναι αρκετές για να φοβίσουν τους Αγγλόφωνους (και όχι μόνο), πολύ πριν φτάσουν  στο τέλος της πρότασης. Όχι ότι το «Sauvignon Blanc» ή το «Montepulciano» είναι πιο εύκολα, αλλά οι Αμερικανοί λάτρεις του κρασιού έχουν πλέον εξασκηθεί στο να προφέρουν τα ονόματα των γαλλικών και ιταλικών ποικιλιών τις τελευταίες δεκαετίες.

Παρόλο που η Ελλάδα φημιζόταν για την παραγωγή κρασιού (4.000 χρόνια ιστορία), ακόμα και αν γιορτάζει το θεό του κρασιού, το Διόνυσο, τα Ελληνικά κρασιά δεν έχουν ακόμη κερδίσει την αναγνώριση στη διεθνή αγορά.

«Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η ποιότητα του κρασιού αλλά είναι τα ονόματά τους», λέει η Jennifer O’Flanagan, εκπρόσωπος του All About Greek Wine, συμβουλευτική εταιρεία  που ειδικεύεται στο ελληνικό κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά, στη Wine Expo της Νέα Υόρκης (New York Wine Expo).

Στην έκθεση παρουσιάσθηκαν 130 οινοποιεία, εκπροσωπώντας 12 χώρες σε περίπου 4.000 επισκέπτες, αναφέρει ο διευθυντής της έκθεσης Ed Hurley. Έντεκα οινοποιεία από την Ελλάδα συμμετείχαν, αποκαλύπτοντας αξιόλογα κρασιά από τις ποικιλίες Μοσχοφίλερο, Μαλαγουζιά και Aσύρτικο.

Η παγκοσμιοποίηση και η ‘ποπ’ κουλτούρα, όπως η ταινία Bottle Shock (2008), ήταν παράγοντες που ώθησαν  τους Αμερικανούς να αναπτύξουν μια άλλη οπτική για το κρασί, δοκιμάζοντας κρασιά από διάφορα μέρη του κόσμου όπως Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, και περιοχές του  Νέου Κόσμου όπως η Αυστραλία, η Χιλή και η Νότια Αφρική. Η Ελλάδα συνέπεσε σε διάφορες αλλαγές που συνέβαιναν, ακόμα και όταν οι Αμερικανοί καταναλωτές βρίσκονταν σε ένα μεταβατικό σημείο αλλαγής των καταναλωτικών τους συνηθειών.

Σύμφωνα με μια έκθεση του 2009 για την Ευρωπαϊκή Ένωση Αγροτικών Οικονομολόγων, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες οινοπαραγωγοί περιλαμβάνουν τον ισχυρό διεθνή ανταγωνισμό, τις τιμές, την αναποτελεσματική επικοινωνία με τους διανομείς στο εξωτερικό, την ανεπαρκή προώθηση, την έλλειψη έρευνας εξαγωγών και αγοράς, τις αργοπορημένες πληρωμές από διανομείς στο εξωτερικό και την έλλειψη της κυβερνητικής πολιτικής ώστε να βοηθήσει την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αφορά στις εξαγωγές. Η εκστρατεία ‘New Wines of Greece’, μια εθνική εκστρατεία για το ελληνικό κρασί, προωθείται στις ΗΠΑ από το 2010, κάνοντας φέτος ένα μεγαλύτερο βήμα, λέει η O’Flanagan.

Τον προηγούμενο χρόνο, οι Ηνωμένες Πολιτείες εισήγαγαν 10,1 εκατομμύρια δολάρια σε ελληνικά  αμπελοοινικά προϊόντα και κρασί, σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από την Υπηρεσία Εξωτερικών Γεωργικών Υποθέσεων του Υπουργείου Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτό τοποθετεί την Ελλάδα στην 17η θέση των εξαγωγέων στις Ηνωμένες Πολιτείες, πίσω από χώρες όπως ο Καναδάς και η Ιρλανδία.

Οι εκθέτες της EXPO με χαρά υποδέχονται το νέο, σε ηλικία, κοινό το οποίο ευελπιστούν να αποτελέσει τους δια βίου καταναλωτές, λέει ο Hurley. Είναι μια μοναδική ευκαιρία για τη νέα γενιά των Αμερικανών, να νιώσει πλέον άνετα λέγοντας ‘Ξινόμαυρο’, αλλά μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους Έλληνες οινοποιούς.

Πηγή: Bloomberg Business Week (http://www.businessweek.com)

Discover the New Wines of Greece

Advertisements

~ από Εvangelia Sotiropoulou στο Μαρτίου 7, 2012.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: