Advertisements
 
 

Το ελληνικό κρασί εισβάλλει σε ξένες αλυσίδες σουπερμάρκετ

Την πόρτα νέων αγορών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Βραζιλία, αλλά και την αύξηση του μεριδίου τους σε όσες ήδη έχουν παρουσία αλλά πολύ μικρή, όπως Ρωσία, Ελβετία, Καναδάς, ΗΠΑ, Αυστραλία και Κίνα, χτυπά το επώνυμο ελληνικό κρασί μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων και συνεταιρισμών.

Πρόκειται για κοινοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την προώθηση του ελληνικού οίνου σε χώρες εκτός ΕΕ, που χρηματοδοτεί από stand κρασιών σε ξένες αλυσίδες σουπερμάρκετ, μέχρι εκθέσεις, γευσιγνωσίες σε ξενοδοχεία – εστιατόρια – χώρους εστίασης, έρευνες αγοράς στις χώρες ενδιαφέροντος, διαφημιστική καμπάνια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ακόμη και τη δυνατότητα σε εταιρείες και συνεταιρισμούς να δημιουργήσουν δική τους ιστοσελίδα.
Χρηματοδοτούνται συνολικά 48 οινοποιητικές επιχειρήσεις και ομάδες συνεταιρισμών, από τις οποίες οι 21 για πρώτη φορά. Ανάμεσα στους δικαιούχους είναι μεγάλα ονόματα του χώρου, όπως Τσάνταλης, Κτήμα Χατζημηχάλη, Ι. Μπουτάρης και Κτήμα Λαζαρίδη, μικρότερα ονόματα αλλά δυναμικοί συνεταιρισμοί και ομάδες παραγωγών όπως Αμύνταιον Οίνος, Ενωση Οινοπαραγωγών Νάουσας και μεμονωμένες επιχειρήσεις όπως Κτήμα Αλφα, Κτήμα Παυλίδη κ.ά.
Το γεγονός ότι στο πρόγραμμα συμμετέχουν πολλές ομάδες συνεταιρισμών με κρασιά ονομασίας προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης (ΠΟΠ και ΠΓΕ) δείχνει ακριβώς τη σημασία που δίνουν πλέον οι παραγωγοί στο μάρκετινγκ, έννοια που μέχρι πριν από λίγα χρόνια τους άφηνε ασυγκίνητους.
Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 36,3 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2012-2013. Χθες το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ανακοίνωσε την ανανέωσή του για 27 δικαιούχους, ενώ έδωσε την έγκρισή του για 21 νέους. «Είναι σημαντικό ότι ήδη το εξαγωγικό εμπόριο των οινοποιητικών επιχειρήσεων, δικαιούχων του μέτρου, παρουσίασε αύξηση 8%-10% για το 2011», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης που υπέγραψε τις σχετικές αποφάσεις. Τα χρήματα θα καταβληθούν στους δικαιούχους μέχρι τις 15 Οκτωβρίου.
Τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Εξαγωγέων δείχνουν ότι το 2011 συνολικά η αξία των εξαγωγών ελληνικού οίνου ανήλθε σε 61 εκατ. ευρώ, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους έχει φτάσει τα 31,3 εκατ. ευρώ. Τα τελευταία χρόνια καταβάλλονται προσπάθειες προώθησης του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό. Τα τρία τελευταία χρόνια η αξία των εξαγωγών στην Κίνα αυξήθηκε από το σχεδόν ανύπαρκτο επίπεδο των 153.000 ευρώ (2009) στα 1,94 εκατ. ευρώ το 2011. Ωστόσο, συνεχίζει να κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, έναντι των ευρωπαϊκών εξαγωγών στην Κίνα. Η αξία των εξαγωγών ευρωπαϊκών κρασιών στην Κίνα έφτασε το 2011 τα 692 εκατ. ευρώ από 201 εκατ. ευρώ το 2009. Το 2011 οι ελληνικές εξαγωγές κρασιών στην Κίνα αποτελούσαν μόλις το 0,28% επί του συνόλου των ευρωπαϊκών εξαγωγών στην ασιατική χώρα.
Πηγή: tanea.gr
Ρεπορτάζ: Γιώργος Φιντικάκης
Δημοσιεύτηκε:  11/10/12

 

Advertisements

~ από Εvangelia Sotiropoulou στο Οκτώβριος 15, 2012.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: